Husaca inzichten en research

Op deze blogpagina delen we op frequente basis waardevolle inzichten, onderzoek, Husaca's visie en tips & tricks om sales leiders te ondersteunen in hun leiderschap. Onze missie is om organisaties te helpen versnellen, sales talent te empoweren en maximale velocity in de sales teams te bereiken.

De impact van bedrijfscultuur op Human (Sales) Capital prestaties!

Om bovengemiddelde menselijke prestaties (ook wel human excellence genoemd) in een organisatie mogelijk te maken zijn er nogal wat factoren die invloed hebben. Juist daar waar bedrijven voortdurend streven naar het creëren van concurrentievoordeel in een turbulente markt, is het dus essentieel om hier extra aandacht aan te geven. Om uiteindelijk 'human excellence' te kunnen bereiken dient hoger in de organisatie hiervoor al de eerste aanzet te worden gegeven.

Lees meer »

Een talent georiënteerde sales strategie die duurzame groei manifesteert!

Veel bedrijven ervaren moeilijkheden bij het implementeren van effectieve sales methodieken die daadwerkelijk leiden tot meer omzet en tevreden klanten. Traditionele B2B aanpakken, gebaseerd op harde verkooptechnieken en targets, schieten vaak tekort en leiden dikwijls tot een klantconversie van minder dan 20% van de sales gekwalificeerde leads. Om deze redenen groeit de erkenning naar een meer mensgerichte benadering van sales, bekend als 'humanized sales'.

Lees meer »

De sleutel van sales performance ligt integraal!

In de snelle B2B omgeving die we vandaag de dag kennen is het behalen en handhaven van een hoge sales performance cruciaal voor het succes van elke organisatie. Wanneer sales echter niet aan de verwachtingen voldoet, wordt vaak direct naar 'het sales probleem’ gewezen en op geanticipeerd. In de meeste gevallen leidt dit enkel tot symptoombestrijding of een pleister plakken op een te diepe wond.

Lees meer »

De velocity maximaliseren van jouw sales team!

In de dynamische en competitieve wereld van sales is het maximaliseren van de snelheid van het sales team cruciaal om succes te oogsten en voorop in de markt te blijven lopen. In de IT-wereld waar agile principes veelvuldig worden toegepast meten we al jaren de velocity score, maar in de wereld van sales kom ik dit nog zelden tegen.

Lees meer »